Ve středu 8.6. od 14.00-15.30 proběhne zápis do ZŠ a MŠ pro ukrajinské děti v ředitelně ZŠ.
proběhnou 14.4.-18.4.2022
Dle nařízení vlády od 14.3.2022 se ruší povinnost nosit ochranný prostředek ve škole a školském zařízení.
Od 3.1.-16.1.2022 bude probíhat testování 2xtýdně (pondělí, čtvrtek), od 17.ledna 2022 1x týdně (pondělí).
Z celkem 230 odevzdaných lístků se vyjádřilo souhlasně 88% rodičů a nesouhlasně 12% rodičů. Děkujeme za vyjádření Vašeho názoru a za spolupráci.
1. a 2.stupeň prezenčně, bez rotace. Testování 1x týdně. Družina bez omezení.
Od 3.5.2021 prezenční výuka - 2.A,2.B,4.A,4.B,6.A,6.B,8.A. Ostatní třídy nadalé pokračují v distanční výuce.
Rotační prezenční výuka 1.stupně. Od 12.4.prezenčně třídy 1.A,1.B,3.A,5.A. Od 19.4. prezenčně třídy 2.A,2.B,4.A,4.B. Ostatní žáci mají distanční výuku.
Velikonoční prázdniny 1.4.-5.4.2021. Distanční výuka se nekoná.
V pátek 29.1.2021 proběhnou pololetní prázdniny a od 1.2-5.2.2021 navazují jarní prázdniny. Po tuto dobu nebude probíhat online výuka.
Žáci půjdou v tomto kalendářním roce naposledy do školy v pátek 18.12.2020. Výuka by měla pokračovat v pondělí 4.1.2021.
Od 30.11. dojde k návratu 3.-5. ročníku a 9.ročníku k prezenční výuce. Třídy 6.,7. a 8.ročníku se budou ve výuce prezenční a distanční střídat po týdnu. Podrobné informace o návratu dětí do školy budete dostávat v průběhu příštího týdne prostřednictvím třídních učitelů a webových stránek školy.
Od pondělí 2.11.2020 dle nařízení vlády ze dne 30.října pokračuje uzavření škol. Žáci zůstávají doma na distanční výuce. Žáci mají možnost si dojít do školní jídelny na oběd mezi 12.00-13.00 hod. (oběd si musejí přihlásit).
Dle nařízení vlády bude základní škola od 14.10.-23.10. 2020 UZAVŘENA. Výuka bude nadále probíhat distančně (dálkově). Poté budou navazovat prodloužené podzimní prázdniny od 26.10.-30.10. 2020. Předpokládané znovuotevření školy je v pondělí 2.11.2020. O případných změnách Vás budeme informovat na webových stránkách školy a na vývěsce na vchodových dveřích.
Ve čtvrtek 11.6. sběr papíru 11.30-15.00 hodin.
Od 25.5. se škola otevře pro žáky 1.stupně. Provoz pondělí-pátek od 7.40 - 15.00 hod. Výuka bude zaměřena převážně na stěžejní předměty. Zároveň bude pokračovat výuka na dálku pro zbývající žáky, kteří do školy nenastoupí.
Od pondělí 11.5. mohou do školy přijít žáci 9.ročníku. Výuka bude upravena. Primárně zaměřena na přijímací řízení.
Ve čtvrtek 2.4.2020 proběhne od 10.00-12.00 a 14.00-16.00 hodin zápis bez přítomnosti dětí. S sebou rodný list dítěte, občanský průkaz. Žádosti doporučujeme poslat poštou, minimalizujete tak osobní kontakt.
Uzavření školní jídelny od 18.3. do odvolání, zavřeno i pro cizí strávníky.
Uzavření mateřské školy od 18.3. do odvolání.
Z důvodu mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví bude od pondělí 16.3.2020 uzavřena základní škola do odvolání. Martina Hrubá, ředitelka školy
Školní poradenské pracoviště spadá do oblasti poradenských služeb ve škole. Mezi poradenské pracovníky naší školy patří.
školní výchovný poradce: Mgr. Dana Mandryszová
kontakt: dana.mandryszova@zsdesna.cz, tel. 483 383 256
Konzultační hodiny: dle domluvy
školní metodik prevence: Mgr. Dana Mandryszová
kontakt: dana.mandryszova@zsdesna.cz, tel.483 383 256
Konzultační hodiny: dle domluvy
školní speciální pedagog: škola nemá obsazené místo školního spec.pedagoga ve školním roce 2021/2022
Školní poradenské pracoviště naplňuje tyto cíle:
budování příznivého sociálního klimatu ve třídách a přispívání k integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole
vytváření široké základny primární prevence školní neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů
sledování účinnosti preventivních programů aplikovaných školou a tvorba metodického zázemí pro jejich vytváření a realizaci,
podpora žáků v rámci kariérového poradenství,
podpora možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných,
posílení průběžné a dlouhodobé péči o žáky s neprospěchem a vytváření předpokladů pro jeho snižování,
prohloubení včasné intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
poskytnutí metodické podpory učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání do školních vzdělávacích programů,
prohloubení a zlepšení spolupráce a komunikace mezi školou a rodiči,
integrace poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení (zejm. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče) a s úřady práce.
Standardní činnosti školního poradenského pracoviště
Standardní činnosti poradenských pracovníků školy zahrnují služby, které jsou poskytovány žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům. Podmínkou pro poskytnutí školní poradenské služby nezletilému žákovi je informovaný souhlas jeho zákonných zástupců. Souhlasu zákonného zástupce není třeba v případech, kdy je ohroženo duševní nebo tělesné zdraví žáka nebo osob v jeho okolí a v případech, kdy soud požádá o psychologické vyšetření žáka.
Náplň činnosti jednotlivých poradenských pracovníků ŠPP
Speciální pedagog
Školní speciální pedagog vykonává činnosti zaměřené na odbornou podporu integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a všech ostatních žáků, kteří potřebují speciálně pedagogickou podporu a péči založenou na krátkodobých či dlouhodobých podpůrných opatřeních. O svých činnostech vede písemnou dokumentaci v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů.
Depistážní činnosti
Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče.
Diagnostické a intervenční činnosti
Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení.
Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuálního plánu podpory v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvenci, trvání intervenčních činností).
Realizace intervenčních činností, tj. provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační),
participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu ( v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř a vně školy),
průběžné vyhodnocování účinnosti navržených opatření, dle potřeby navržení a realizace úprav,
úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů,
zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodinou žáka (se zákonným zástupcem),
speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, zákonné zástupce a pedagogy školy,
participace na kariérovém poradenství-volba vzdělávací cesty žáka-individuální provázení žáka
konzultace s pracovníky specializovaných poradenských a dalších pracovišť
Metodické a koordinační činnosti
Příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole - koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb na škole.
Kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
Participace na vytváření vzdělávacích plánů a programů školy s cílem rozšíření služeb a zkvalitnění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Metodické činnosti pro pedagogy školy - specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně zdravotního postižení, návrhy metod a forem práce se žáky - jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
Koordinace a metodické vedení pedagogických asistentů ve škole.
Dokumentace případů a její zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů, administrativa.
Metodik prevence
Školní metodik prevence vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské. O těchto činnostech vede písemnou dokumentaci.
Metodické a koordinační činnosti
Kontrola tvorby a kontrola realizace preventivního programu školy.
Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí,vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů.
Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů (vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy apod.).
Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
Koordinace přípravy a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců, prioritou v rámci tohoto procesu je prevence rasismu, xenofobie a dalších jevů, které souvisí s otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti.
Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů, s metodikem preventivních aktivit v poradně a s odbornými pracovišti (poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými a dalšími zařízeními a institucemi), které působí v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu sociálně patologických jevů.
Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence sociálně patologických jevů v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření.
Informační činnosti
Zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností.
Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence sociálně patologických jevů (orgány státní správy a samosprávy, střediska výchovné péče, poradny, zdravotnická zařízení, Policie ČR, orgány sociální péče, nestátní organizace působící v oblasti prevence, centra krizové intervence a další zařízení, instituce a jednotliví odborníci).
Poradenské činnosti
Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně patologického chování, poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli).
Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj sociálně patologických jevů ve škole.
Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními.
Výchovný poradce
Výchovný poradce vykonává činnosti poradenské, koordinační, informační a metodické. O těchto činnostech vede písemnou dokumentaci.
Poradenské činnosti
Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků, tj. zejména:
Koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství – kariérovým vzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnosti zaměřenými k volbě vzdělávací cesty žáka.
Základní skupinová šetření k volbě povolání, administraci, zpracování a interpretaci zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby povolání žáků.
Individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti (ve spolupráci s třídním učitelem).
Poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků (ve spolupráci s třídním učitelem).
Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum) a středisky výchovné péče při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy.
Zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích, úřadů práce a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb těchto středisek.
Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky.
Zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.
Poskytování služeb kariérového poradenství žákům/cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám.
Metodické a informační činnosti
Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence.
Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.
Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
Poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.
(Informace o Školním poradenském pracovišti, ZŠ a MŠ Desná byly zpracovány dle MŠMT: Věstník 2005, MŠMT: Vyhláška č. 72/2005 Sb.)
Copyright © 2016 - 2022 | ZŠ a MŠ Desná &  
Vitalex Computers
- Tvorba školních webů