Aktuality
Provoz školy od 25.5.2020
18.5.2020

Od 25.5. se škola otevře pro žáky 1.stupně. Provoz pondělí-pátek od 7.40 - 15.00 hod. Výuka bude zaměřena převážně na stěžejní předměty. Zároveň bude pokračovat výuka na dálku pro zbývající žáky, kteří do školy nenastoupí. 

Škola se otevře pro žáky 9.ročníku
5.5.2020

Od pondělí 11.5. mohou do školy přijít žáci 9.ročníku. Výuka bude upravena. Primárně zaměřena na přijímací řízení.

Zápis pro školní rok 2020/2021
30.3.2020

Ve čtvrtek 2.4.2020 proběhne od 10.00-12.00 a 14.00-16.00 hodin zápis bez přítomnosti dětí. S sebou rodný list dítěte, občanský průkaz. Žádosti doporučujeme poslat poštou, minimalizujete tak osobní kontakt. 

UZAVŘENÍ ŠKOLNÍ JÍDELNY
17.3.2020

Uzavření školní jídelny od 18.3. do odvolání, zavřeno i pro cizí strávníky.

UZAVŘENÍ MATEŘSKÉ ŠKOLY
17.3.2020

Uzavření mateřské školy od 18.3. do odvolání.

UZAVŘENÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY DO ODVOLÁNÍ
10.3.2020

Z důvodu mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví bude od pondělí 16.3.2020 uzavřena základní škola do odvolání. Martina Hrubá, ředitelka školy

ŠABLONY II OP VVV PRO ZŠ A MŠ DESNÁ
12.2.2019

 

Školní maily

Mapa webu
A
A
A

Školní poradenské pracoviště (ŠPP)

Vloženo: 5.4.2019 | Autor: Administrátor| Zobrazeno: 545x |

 

Školní poradenské pracoviště spadá do oblasti poradenských služeb ve škole. Mezi poradenské pracovníky naší školy patří.

 

školní výchovný poradce: Mgr. Dana Mandryszová

kontakt: dana.mandryszova@zsdesna.cz,  tel. 483 383 256

Konzultační hodiny: úterý 13.00 - 14.00, středa 10.00-11.00 a dále dle domluvy

 

metodik prevence: Mgr. Romana Jůnová

kontakt: romana.junova@zsdesna.cz, tel.603 327 649

Konzultační hodiny: dle domluvy

 

školní speciální pedagog: Mgr. Petra Nechanická

kontakt: spec.pedagog@zsdesna.cz

Konzutační hodiny: dle předchozí domluvy mezi 7.00 - 8.00 hod.

                        

Školní poradenské pracoviště naplňuje tyto cíle:

    •  

budování příznivého sociálního klimatu ve třídách a přispívání k integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole

    •  

vytváření široké základny primární prevence školní neúspěšnosti  a sociálně nežádoucích jevů

    •  

sledování účinnosti preventivních programů aplikovaných školou a tvorba metodického zázemí pro jejich vytváření a realizaci,

    •  

podpora žáků v rámci kariérového poradenství,

    •  

podpora možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných,

    •  

posílení průběžné a dlouhodobé péči o žáky s neprospěchem a vytváření předpokladů pro jeho snižování,

    •  

prohloubení včasné intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,

    •  

poskytnutí metodické podpory učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání do školních vzdělávacích programů,

    •  

prohloubení a zlepšení spolupráce a komunikace mezi školou a rodiči,

    •  

integrace poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení (zejm. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče) a s úřady práce.





Standardní činnosti školního poradenského pracoviště

Standardní činnosti poradenských pracovníků školy zahrnují služby, které jsou poskytovány žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům. Podmínkou pro poskytnutí školní poradenské služby nezletilému žákovi je informovaný souhlas jeho zákonných zástupců. Souhlasu zákonného zástupce není třeba v případech, kdy je ohroženo duševní nebo tělesné zdraví žáka nebo osob v jeho okolí a v případech, kdy soud požádá o psychologické vyšetření žáka.

 

Náplň činnosti jednotlivých poradenských pracovníků ŠPP

Špeciální pedagog

Školní speciální pedagog vykonává činnosti zaměřené na odbornou podporu integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a všech ostatních žáků, kteří potřebují speciálně pedagogickou podporu a péči založenou na krátkodobých či dlouhodobých podpůrných opatřeních. O svých činnostech vede písemnou dokumentaci v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů.

 Depistážní činnosti

    •  

Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče.

 Diagnostické a intervenční činnosti

    •  

Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení.

    •  

Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuálního plánu podpory v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvenci, trvání intervenčních činností).

    •  

Realizace intervenčních činností, tj.  provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační),

    •  

participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu ( v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř a vně školy),

    •  

průběžné vyhodnocování účinnosti navržených opatření, dle potřeby navržení a realizace úprav,

    •  

úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů,

    •  

zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodinou žáka (se zákonným zástupcem),

    •  

speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, zákonné zástupce a pedagogy školy,

    •  

participace na kariérovém poradenství-volba vzdělávací cesty žáka-individuální provázení žáka

    •  

konzultace s pracovníky specializovaných poradenských a dalších pracovišť

 Metodické a koordinační činnosti

    •  

Příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole - koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb na škole.

    •  

Kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.

    •  

Participace na vytváření vzdělávacích plánů a programů školy s cílem rozšíření služeb a zkvalitnění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

    •  

Metodické činnosti pro pedagogy školy - specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně zdravotního postižení, návrhy metod a forem práce se žáky - jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů.

    •  

Koordinace a metodické vedení pedagogických asistentů ve škole.

    •  

Dokumentace případů a její zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů, administrativa.

Metodik prevence

Školní metodik prevence vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a  poradenské. O těchto činnostech vede písemnou dokumentaci. 

Metodické a koordinační činnosti

    •  

Kontrola tvorby a kontrola realizace preventivního programu školy.

    •  

Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí,vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů.

    •  

Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů (vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy apod.).

    •  

Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů.

    •  

Koordinace přípravy a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců, prioritou v rámci tohoto procesu je prevence rasismu, xenofobie a dalších jevů, které souvisí s otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti.

    •  

Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů, s metodikem preventivních aktivit v poradně a s odbornými pracovišti (poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými a dalšími zařízeními a institucemi), které působí v oblasti prevence sociálně patologických jevů.

    •  

Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu sociálně patologických jevů.

    •  

Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence sociálně patologických jevů v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.

    •  

Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření.

 

Informační činnosti

    •  

Zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.

    •  

Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností.

    •  

Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence sociálně patologických jevů (orgány státní správy a samosprávy, střediska výchovné péče, poradny, zdravotnická zařízení, Policie ČR, orgány sociální péče, nestátní organizace působící v oblasti prevence, centra krizové intervence a další zařízení, instituce a jednotliví odborníci).

 

Poradenské činnosti

    •  

Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně patologického chování, poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli).

    •  

Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj sociálně patologických jevů ve škole.

    •  

Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními.



Výchovný poradce

Výchovný poradce  vykonává činnosti poradenské, koordinační, informační a  metodické. O těchto činnostech vede písemnou dokumentaci.

 

Poradenské činnosti

    •  

Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků, tj. zejména:

    •  

Koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství – kariérovým vzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnosti zaměřenými k volbě vzdělávací cesty žáka.

    •  

Základní skupinová šetření k volbě povolání, administraci, zpracování a interpretaci zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby povolání žáků.

    •  

Individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti (ve spolupráci s třídním učitelem).

    •  

Poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků (ve spolupráci s třídním učitelem).

    •  

Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum) a středisky výchovné péče při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy.

    •  

Zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích, úřadů práce a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb těchto středisek.

    •  

Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky.

    •  

Zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

    •  

Příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.

    •  

Poskytování služeb kariérového poradenství žákům/cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám.

 

Metodické a informační činnosti

    •  

Zprostředkování  nových metod pedagogické diagnostiky a intervence.

    •  

Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.

    •  

Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.

    •  

Poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.

    •  

Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.

    •  

Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.

(Informace o Školním poradenském pracovišti, ZŠ a MŠ Desná byly zpracovány dle MŠMT: Věstník 2005, MŠMT: Vyhláška č. 72/2005 Sb.)